Systemy Zarządzania
Outsourcing Systemów Zarządzania
***************************************************************************
Firma „BAJ-Konsulting” w ramach outsourcingu świadczy usługi w zakresie nw. systemów zarządzania:
- System Zarządzania Jakością ISO 9001
- System Zarządzania Środowiskowego ISO 14001
- System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji ISO 27001
- System Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy PN-N 18001
- Zintegrowany System Zarządzania Bezpieczeństwem Żywności ISO 22000
- Zakładowej Kontroli Produkcji w zakresie wyrobów budowlanych
- System Zarządzania Jakością dla wyrobów medycznych ISO 13485
Jesteś zainteresowany? Skontaktuj się z nami.
***************************************************************************
W teorii...
W ostatnich latach wyprowadzenie na zewnątrz części zadań realizowanych przez daną organizację stało się powszechne. Według zwolenników takich rozwiązań, jest to uzasadnione ekonomicznie. Ale czy zawsze tak jest? W każdej branży i dla każdej usługi czy produkcji?
Zdania są podzielone, zarówno wśród osób zarządzających przedsiębiorstwami jak i wśród naukowców.
Z naszych doświadczeń wynika, że ma to sens i uzasadnienie ekonomiczne tylko w przypadku mikro i małych przedsiębiorstw. W dużych organizacjach zarządzanie jakością jest na tyle rozbudowane, że nie można tego robić z tzw. doskoku.
Jakie są wady i zalety takiego rozwiązania?
Zalety:
- Zarządzanie jakością prowadzone jest przez profesjonalistów.
- Brak kosztów związanych z dokształcaniem personelu.
- Firma zarządzająca jakością przekazuje swoje doświadczenie, które zdobywa obsługując różne organizacje i w różnym stopniu zaawansowania. Jest to wiedza, której nie posiada żaden z pracowników wewnątrz organizacji.
- Nawiązywanie współpracy pomiędzy organizacjami, które obsługuje Zleceniobiorca.
Wady:
- Uzależnienie się organizacji od zewnętrznego podmiotu w zakresie zarządzania jakością.
- Przy źle skonstruowanych zasadach współpracy, z czasem zarządzanie jakością staje się fikcją występującą tylko na papierze.
- Istnieje realne zagrożenie, że w firmie będą funkcjonowały dwa systemy zarządzania jakością: system Zarządu i system papierowy na potrzeby np. certyfikacji.
Kluczem do sukcesu w zakresie outsourcingu zarządzania jakością są poprawnie ustalone zasady współpracy.